6 tööintervjuu küsimust, mida iga töötaja peaks küsima
Jeff Haden kirjutab Inc.com lehel sellest, et paljude intervjuude lõpus tundub kandidaadile küsimuse: ”Mis küsimusi Sa mulle soovid esitada?” esitamine justkui ajaraiskamine. Põhjus peitub selles, et paljusid inimesi tegelikult ei huvita see, millise vastuse Sa neile annad, vaid nad loodavad lihtsalt ennast heast küljest näidata ja justkui küsida nö tarku küsimusi. Nende jaoks on oluline fakt, et nad midagi küsivad ja nad ei hooli väga sellest, kuidas Sa vastad.
Aga mõned inimesed, parimad inimesed tegelikult hoolivad. Parimad kandidaadid küsivad küsimusi, millele nad tahavad, et Sa vastaksid, kuna ka nemad intervjueerivad Sinu ettevõtet ja hindavad, kas nad päriselt tahaksid Sinu heaks töötada. Ära kunagi unusta, et parimatel kandidaatidel on alati valikuvõimalusi.
Milliseid küsimusi esitavad need inimesed, keda Sa tegelikult tööle võtta soovid?
1 „Mida sa ootad, et ma esimese tööl oldud 90 päeva jooksul saavutaksin?“
Suurepärased kandidaadid soovivad tulemusi saavutada väga kiiresti. Nad ei taha raisata nädalaid ja kuid organisatsiooniga tutvumise peale. Nad ei taha raisata hulgaliselt aega orienteerumisele, koolitustele ja sisseelamisele. Nad tahavad midagi muuta ja nad tahavad seda teha kohe.
2 „Kui Sa peaksid hindama, siis millised 3 peamist omadust on ühised Sinu ettevõtte tipptegijatel?“
Suurepärased kandidaadid tahavad olla suurepärased töötajad. Nad teavad, et iga organisatsioon on erinev – nii on ka erinevad tipptegijate peamised omadused nendes organisatsioonides. Võib-olla Sinu ettevõtte tipptegijad teevad ületunnitööd. Võib-olla on loovus olulisemal kohal kui metoodika.
Võib-olla aina uute klientide leidmine on olulisem kui pikaajaliste koostöösuhete arendamine jne. Suurepärased kandidaadid tahavad seda teada, sest nad tahavad teada, kas ka nemad sobituvad sellesse konteksti ja kui nad sobituvad, siis tahavad nad teada, kuidas saaks just neist järgmine tipptegija.
3 „Mis tegelikult käivitab või tagab tulemusi selles töös?“
Töötajad on investeering ja Sa eeldad, et iga töötaja tekitaks positiivse tootluse vastutasuks tema töötasu eest. Miks muidu peaksid nad figureerima palgasaajate nimistus?
Iga töö mõned tegevused loovad rohkem väärtust kui teised. Näiteks Sa vajad, et Sinu personaliosakond täidaks vabad ametikohad, kuid see, mida Sa tegelikult vajad on, et nad leiaksid just need õiged kandidaadid, sest see tagab ettevõtte paremad tulemused, madalamad koolituskulud ja parema üleüldise produktiivsuse.
Suurepärased kandidaadid tahavad teada, mis tõeliselt tulemusi toob, kuna nad teavad, et kui nad aitavad ettevõtte edule kaasa, siis tähendab see seda, et nad on ka ise edukad.
4 „Millised on ettevõtte peamised prioriteedid sellel aastal ja kuidas minu roll sellele kaasa aitab?“
Kas see ametikoht on ettevõtte jaoks oluline?
Suurepärased kandidaadid tahavad tööd, millel on tähendus ja laiem eesmärk – ja nad tahavad töötada koos inimestega, kes jagavad sama nägemust. Vastasel korral on töö lihtsalt töö.
5 „Kui palju uusi inimesi tuleb ettevõttesse praeguste töötajate soovituste kaudu?“
Töötajad, kes armastavad oma tööd, soovitavad ettevõtet ka oma sõpradele ja tuttavatele. Sama tõde kehtib ka juhtivatel ametikohtadel töötavate inimeste kohta – nad püüavad alati meeskonda meelitada endiseid andekaid kolleege, kellega nad on eelnevalt koostööd teinud. Ja see tuleb igati kasuks töökeskkonnale ja -kultuurile.
6 “Millega tegelevad teie töötajad vabal ajal?”
Õnnelikud töötajad armastavad seda, mida nad teevad, ja neile meeldivad inimesed, kellega nad koos töötavad. Kindel on see, et see on küsimus, millele on keeruline vastata.
Kui Sinu ettevõte ei ole just väga pisike, saad Sa rääkida ainult üldistatult. Või võid ka valida välja mõne inimese ja kirjeldada seda, millega ta tegeleb töövälisel ajal. Suurepärased kandidaadid tahavad olla kindlad, et neil on mõistlikud võimalused ettevõttega sobituda nii isiklikul tasandil kui ka professionaalselt, seega on kultuuriline sobivus neile just eriti oluline.