Tööandja turundus – trendid

Mike Roberts annab RecruitingDaily.com lehel ülevaate oma tiimiga käivitatud tööandja turunduse küsitlusest (State of Employer Branding). See küsitlus üritas avada nii tööandjate, värbajate kui turundajate mõtteid tööandjate brändingust kui ärifunktsioonist ja selle seostest kandidaadi kogemusega. Samuti püüti aru saada tänapäeva ettevõtete väljakutsetest, prioriteetidest ning sellest, millised on kõige selgemad kasud, investeerides tööandja brändingusse.

Analüüsides ligi 300 vastust eri suurusega ettevõtetelt (millest 20% oli tulu üle 1 miljardi dollari ning enamus pärit Põhja-Ameerikast), saab välja tuua mõningad tööandja turunduse arengusuunad. Täieliku raporti leiab siit.

Võib öelda, et tööandja turundus on muutunud juhtide aruteluteemast strateegiliseks ärifunktsiooniks. Et olla üks samm ajast ees, toome välja mõned teemad kõige pakilisematest tööandja turunduse küsimustest.

Tööandja brändingu trendid:

Töötaja õnn ja tööandja turundus on seotud

Töökoht, kus töötajad päriselt tahavad tööd teha on tugeva tööandja kaubamärgi eelduseks. Seega tundub loogiline, et pea 9 professionaali 10st tundsid, et töötaja rahulolu ja tööandja bränding on seotud. See on oluline teadmine. Enne raha suunamist tööandja välise ilme parandamiseks, alusta probleemide lahendamisega organisatsiooni sees. Need tegurid, millest sõltub töötaja õnn (kultuur, hüved, töö-eraelu tasakaal, karjäärivõimalused), aitavad kaasa tööandja turundusele.

Tööandja turundus kui kasvav ärifunktsioon

Paljud ettevõtted on viimase paari aasta jooksul visandanud strateegiaid tööandjate brändingu programmide jaoks, küsitletutest 41% ütlesid, et neil on praegu ametlik tööandja brändingu programm. See number on märgatavalt suurem, kui vaadata ettevõtteid, millel on rohkem kui 1000 töötajat. 59% ettevõtetest arvavad, et tööandja bränding ja ettevõtte bränding on erinevad (nii on). Kaks kolmandikku vastanutest ütlesid, et nende tööandja brändingu eelarve suurenes või jäi samaks, võrreldes eelmise aastaga (ainult 6% väitis, et see vähenes).

Neid näitajaid koos vaadates näeme tööandja brändingu kui spetsialiseerumissuuna kasvu. Vaid 17% vastanutest teatas, et neil on oma ettevõttes töötaja, kelle ametinimetusest sisaldub “tööandja bränding”. Siiski võib eeldada, et valdkonna struktureerimise ning eelarve kasvuga näeme järjest rohkem tööandjate brändinguga seotud ametikohtade loomist.

Tööandja brändi sisu loomine on väljakutse

Küsides värbajatelt ja turundajatelt nende peamiste väljakutsete kohta, tuleb uuringust välja, et kõige sagedamini märgitud valik on tööandja brändingu sisuloome (ligi 50% küsitletutest). See on arusaadav, sest luua mõjuvat, haaravat, huvitavat ning jagatavat sisu ei ole lihtne. See on väljakutse, millega tegelevad lisaks värbajatele ka turundusmeeskonnad, et luua selliseid blogipostitusi, infograafikuid, videosid ning podcast’e, mida inimesed tarbida sooviksid.

Ärge alahinnake kandidaadi kogemuste mõju tööandjate brändingule

Kandidaadi kogemus saab alguse tema otsimise hetkest ja kestab sisseelamise perioodi lõpuni. Selle aja jooksul on mitmeid aspekte, mida saab kontrollida ja optimeerida. Kuid üks asi, mida ettevõte kontrollida ei saa, on kandidaatide arvustused. See on tööandjate brändingu Achilleuse kand.

Seda kinnitavad vastused, mille järgi 95% professionaale arvab, et nende kandidaadi kogemuse kvaliteet mõjutab tööandja ihaldusväärsust. Ükski teine jah-ei vastus ei saanud sellise üksmeele osaks.

Sotsiaalmeedia on tõenäoline tööandja turunduse sisenemispunkt

Kui küsiti, milliseid tööandja turunduse kanaleid kasutatakse, siis 88% märkis ära sotsiaalmeedia. Populaarsuselt järgmiseks kanaliks oli tööandjate tagasisidelehed internetis 55%-ga, millele järgnes sisuturundus 46%-ga. See ehk on märk tänapäevast, sest sotsiaalmeedia on nii põimitud meie igapäevaeluga. Sotsiaalmeediasse konto loomine nõuab küll väga vähe jõupingutusi, kuid selle info ajakohastamine ja huvitava sisu loomine on kordades keerulisem.

Analüüs on eluliselt tähtis, et tõendada tööandjate turunduse tasuvust

Ainult 35% küsitletud ettevõtetest suutsid tagada oma tööandja turunduse investeeringu tasuvuse. Edukaid sidus üks tegur – 91% nendest firmadest kasutas mingit tüüpi tööandjate turunduse spetsiifilist analüüsi.

Kindlasti oled kuulnud mingit versiooni ütlusest “Sa ei saa parandada midagi, mida sa ei mõõda”. Selleks on hea põhjus, sest andmed saavad suunata otsuseid ning isegi kiirendada tulemuslikkust, kui neid tõhusalt mõõdetakse ja analüüsitakse. Andmeteta saab mängida ohtlikku ennustusmängu, mis võib maksta teile eelarve ning isegi teie maine töökohal.

Olenemata sellest, kas oled ellu viinud tööandja turunduse kampaaniaid juba aastaid või alles alustad, andmeanalüüs on tähtis. Saamaks mingigi ülevaade oma kampaaniate tulemuslikkusest, kasuta tasuta võimalusi nagu Google Analytics, Twitter Analytics, LinkedIn Analytics.

Previous
Previous

Tagasiside olulisusest kandidaadile

Next
Next

6 TOP müügiinimese tunnusjoont