6 TOP müügiinimese tunnusjoont

Kas oled kunagi mõelnud, mis eristab müügi parimaid tegijaid keskpärastest? Mis teeb edukad edukaks? Kuidas parim müügiinimene saab teistest nii palju parem olla?

Oma säravamaid müügiproffe on lihtne eristada – pilk tehtud töö statistikale annab Sulle selle vastuse mõne minutiga. Mis teeb aga parimatest parima? Ühte kirjeldavat tunnust on raske välja tuua. Adam Wiggins, ekspert innovaatilise turunduse alal, toob välja kuus tunnust, mis iseloomustavad parimaid müügiinimesi.

Kui teada neid parimaid eristavaid tunnusjooni, siis on ka müügiinimeste personaliotsing ning värbamine lihtsam, sest moodustub nimekiri omadustest, mida oluliseks pead. Lisaks aitab nende tunnuste teadmine ning juurutamine kasvatada kogu oma müügimeeskonna tulemusi.

Need 6 parima müügiinimese tunnust on:

  • Tulemustele orienteeritus

    Parimad müügiinimesed on väga selgelt tulemusele orienteeritud ning nende fookust eesmärgilt ära saada on raske. Nad on ka ettenägelikud – nähes teekonnal võimalikku takistust, lahendavad nad olukorra ning hoiavad ära ka tuleviku probleeme. Suur osa sellest on korrektne planeerimine ning seejärel käitumine vastavalt lubadustele – miski, mida parimad inimesed tunduvat tegevat naturaalselt.

  • Mõjukus

    See tundub enesestmõistetav, et teiste mõjutamine on hea müügiinimese tunnuseks. Hea müügiinimene veenab inimesi heas mõttes ning keerab kaardid laual enda kasuks. See võib väljenduda nii juhi veenmises müügitreeningu osas kui potentsiaalse kliendi mõjutamises.

  • Iseseisvus

    Suurepärased müügiinimesed on võimelised oma müügieesmärki saavutama organiseeritult ja efektiivselt. Nad prioriseerivad oma tegevusi eesmärgi täitmiseks iseseisvalt ning ei nõua suurt järelevalvet. Samuti suudavad nad iseseisvalt aru saada oma arendamist vajavatest külgedest ning nende kallal tööd teha.

  • Suurepärane suhtlemisoskus

    Mitte oskus kõiki “ära rääkida”, vaid oskus leida ühine keel väga erineva erineva tausta, vanuse, hariduse ja kogemusega inimestega. Müügiinimesed, kellel on väga hea suhtlusoskus, on sama head kuulajad kui rääkijad – nad tõesti pingutavad, et aru saada, mida nende kliendid tahavad.

  • Meeskonnamängija

    Võitjad müügiinimesed on koostööle orienteeritud, mitte võitlejad. Koostöö müügimeeskonnas kui üleüldse firmasiseselt on kõrge tulemuslikkusega müügikultuuri aluseks. Parimad müügiinimesed teavad, et meeskond suudab rohkem saavutada kui üksikmängija.

  • Probleemide lahendamise oskus

    Müük ei ole ainult numbrite mäng – tuleb küll aru saada finantsandmetest, aga samuti inimestega ja nende emotsioonidega tegeleda. Edukad müügiinimesed kasutavad oma probleemide lahendamise oskust, et analüüsida olukorda ning jagada keerulised ülesanded väiksemateks ja lihtsamateks komponentideks. Siin tuleb välja ka parimate müügiinimeste loomingulisus, sest tihti nõuavad keerukamad ülesanded originaalseid lahendusi.

Kas Sinu müügimeeskonna liikmetel on need oskused? Kui ei, siis kas tead, kuidas neid arendada? Hea müügitreeningu osaks on ülal mainitud omadusete treenimine.

Previous
Previous

Tööandja turundus – trendid

Next
Next

6 tööintervjuu küsimust, mida iga töötaja peaks küsima